Eerste week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Eerste week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Eerste week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

04 Oktober 2015 | Nederland, Heerde

Hey mensen,

Jaja, HET IS BEGONNEN!! De eerste week van Discipelschap Training School (DTS) is van start gegaan. De DTS van dit jaar is een groep van 20 Studenten met 10 jongens en 10 meiden. Het is gaaf om de verschillende culturen te ontmoeten. Dit zijn de namen van de studenten:
1. Adam (Canada)
2. Adonish (Sierre Leone)
3. Adrianna (Canada)
8. Esther (Nederland)
9. Geerte (Nederland)
10. Jay (Canada)
11. Jeremy (Nederland)
12. Mackenzie (United States)
13. Mariska (Nederland)
14. Pascalle (Nederland)
15. Rosemarijn (Nederland)
16. Ruth (Nederland)
17. Sharon (Nederland)
18. Theo (Nederland)
19. Wesley (Nederland)
20. Troy (United States)

Met deze mensen zit ik een lange tijd in een ex-bejaardencentrum genaamd LID (Licht In't Duuster ADRES: Duisterestraat 1, Epe).
Hier eten, drinken, slapen, douchen, bidden, lezen, aanbidden, dansen en zingen we samen. Tegelijk met DTS verblijven er nog 2 andere scholen/trainingen in dit gebouw genaamd;
-SBS (School of Biblical Studies)
-SOIP (School Of Intercessory Prayer).
Hier komen mensen vanuit zoveel verschillende landen: India, United States, Duitsland, Zweden, Belgie, Oeganda, Engeland, Israel, Indonesie, Rwanda en Noorwegen. (We spreken hier trouwens allemaal engels met elkaar. Dit gaat mij goed af, alleen hoe later het wordt 's avonds, hoe langer ik naar woorden moet zoeken.)
Met deze mensen heb ik ook veel contact tijdens de maaltijden en tijdens onze vrije tijd. Het is gaaf om de verschillende culturen te horen, te zien en te proeven. Het zorgt ook voor veel hilarische momenten. Zo werd er bij de mededelingen omgeroepen dat in Nederland, je het gebruikte WC-papier WEL door kan spoelen in de WC en je het NIET in de prullenbak hoeft te doen. Ook is het heerlijk om te zien dat mensen uit Afrika mutsen, wanten en sjaals dragen met 23 graden. Adonish uit Sierre Leone bijvoorbeeld slaapt elke nacht met een lekker warme gebreide muts op zijn hoofd. Zijn reactie: " I don't want to freez my friend'' (Ik wil niet bevriezen man)
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren wanneer het pas echt koud wordt in Nederland.

In de eerste lesweek is Andrew Boonstra uit Australie gekomen om over de onderwerpen Discipelschap en het kruis te spreken. Het was een heftige week. Hij was erg duidelijk over hoe je een echte discipel van Jezus Christus bent.
-Hij liet zien dat Jezus tegen de cultuur van toen in ging met Zijn leer en preken.
-Hij had het over een nieuw Koninkrijk waarin mensen zich gedragen zoals in Mattheus 5.
-Hij riep ons op om een heilig, onberispelijk leven te leiden, een leven ver boven verdenking, een leven ver van zonde. We moeten de verleidingen niet opzoeken, we moeten er zelfs niet in de buurt komen. En waarom niet? Omdat wanneer er iets tussen een Vader en een kind speelt, een spanning, een frictie de relatie dan niet soepel verloopt. Er moeten dingen worden uitgepraat. En daarna kunnen we weer verder om samen op te trekken en te genieten van elkaar! En wanneer het weer goed is, ervaar je de hemelse vrede, Zijn vreugde en liefde weer! Andrew liet ons onszelf onderzoeken of er ook inderdaad dingen waren die die spanningen veroorzaakten, en ja hoor die waren aanwezig. In de les hadden we een groot kruis waar we de dingen bij Hem konden brengen. Een van de reacties van de studenten was: " I feel so cleansed, so peacefull" ("Ik voel me zo schoon, zo vredig" )
-Ook leerden we dat we steeds meer op Jezus mogen lijken. Dat we dingen mogen inruilen voor karaktereigenschappen van Hem. Bijvoorbeeld van klagen --> naar woorden van leven spreken, van gierig --> naar vrijgevig, van zelfgericht --> naar op de ander gericht.
Ook zijn we donderdagavond in Apeldoorn wezen evangeliseren en dit was ook super gaaf om te doen. Mooie gesprekken gehad met mensen die open stonden voor het Evangelie!

Het was een intense week. Veel nieuwe mensen leren kennen, veel nieuwe indrukken en soms (positief) confronterend met wat God van ons vraagt. Hij heeft het ALLER-ALLERBESTE met ons voor. Wij mogen ons leven in Zijn handen leggen en Hem vertrouwen.

Dit was het voor nu mensen!
Check de foto's !!

• 04 Oktober 2015 - 20:00

Theo:

I love it

• 04 Oktober 2015 - 20:24

Hanneke:

Hee Wesley,
    Super tof om te lezen! Ga zo door en geniet avn Gods aanwezigheid, ook door al die mooie mensen die je ontmoet en de toffe dingen die je meemaakt!!
    God geniet van je!

• 04 Oktober 2015 - 20:27

Pia Kievit :

Super Wesley . Wat een indrukken zo'n eerste week. Fijn om zo met je mee te leven. Sterkte en veel liefde en wijsheid gewenst.

• 04 Oktober 2015 - 20:56

Jeanine:

Gaaf om te lezen! Als je jouw leven in Zijn handen legt en Hem vertrouwt zal Hij je zegenen. Vertrouw Hem en Hij laat je de weg zien die je moet gaan!

Gods zegen toegewenst

• 05 Oktober 2015 - 07:13

Mirjam Z:

Hee Wesley, super vet om te lezen allemaal! Veel plezier nog daar en Gods zegen!

• 05 Oktober 2015 - 10:46

Dity Fleurke.:

Wat leuk Wesley, dat we zo met je mee kunnen leven. Het klinkt goed allemaal. Kan me voorstellen dat je ervan onder de indruk bent. Komt dichtbij jezelf wat je leert. Leuke groep zo te zien. Mensen uit verschillende culturen en steeds Engels spreken. Je leert van alle kanten.
    Veel zegen gewenst verder.

• 05 Oktober 2015 - 14:51

Nelleke:

Hey Wesley, tof om te lezen dat je het daar goed hebt! Geniet van alles en God bless you ;)

• 13 September 2018 - 17:38

Lummie Smink:

Hoi Wesley,

Volgens mij ben jij degene van wie ik vorige week een cd heb gekregen. Ik ben onder de indruk van je getuigenis en blij verrast (hoewel het mij niet verbaast) dat je nu deze training doet. Een vriendin van mij heeft het ook eens gedaan en ik hoop/verwacht dat het ook jou tot zegen zal zijn welke je weer door mag geven. Dat je mag groeien in de rijkdom en kennis van Hem!

groetjes Lummie

Tags: DTS, YWAM, JESUS, Holy Life