Zevende Week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Zevende Week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Zevende Week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

15 November 2015 | Nederland, Heerde

Elke week gaat zo snel weer voorbij! Ik weet niet hoe jullie het beleven, maar mijn weken lijken voorbij te vliegen! We hebben deze week weer veel nieuwe dingen geleerd en de Outreach/zendingreis lijkt steeds meer dichterbij te komen. Nog ongeveer 4 weken en dan zal ik met 6 anderen naar 2 landen gaan tot Februari. De exacte locaties zet ik niet in deze blog vanwege veiligheidsredenen maar we gaan naar een land in Afrika en we gaan de tweede helft van de reis naar het Midden-Oosten! Ik heb er super veel zin in!

Één van de grootste redenen voor mij om een DTS te doen, was om de Heilige Geest beter te leren kennen. Om Zijn gaven van heel dichtbij te ervaren en zelf ook te zien met mijn eigen ogen. Om God de volledige ruimte te geven die Hij zoo graag wil innemen. Dit zijn de gaven van de Geest: Onderscheidingsvermogen, wijsheid, woord van kennis, genezingen, krachten, geloof, tongentaal, profeteren en vertolking.(volgens 1Kor 12, er zijn verschillende 'gavenlijsten' het is niet zo "hokjes en vakjes" ) Gedurende deze DTS heb ik bijna al deze gaven voorbij zien komen, ik heb ze zelf gezien in mijn eigen leven en in de levens van anderen. Alle eer aan God! Het is voor mij zo gaaf om niet alleen maar over de Heilige Geest in theorie te horen, maar om Hem in de praktijk, in real-life, als Persoon te zien werken. Heilige Geest is een Persoon en Hij is echt een gentlemen. Hij gaat niet verder dan dat wij Hem laten. Hij zoekt naar harten die openstaan voor Hem. Hij zoekt kerken die openstaan voor Hem. Hij zoekt ruimte om volledig te vervullen. DTS tot nu toe heeft mij Hem zeker beter leren kennen en deze week hebben we het zelfs een hele week over de Heilige Geest gehad. De gaven van de Heilige Geest is bedoeld om anderen mee te zegenen, om anderen te bemoedigen en om anderen er mee op te bouwen. In 1Kor 14:1 staat “Jaag de liefde na en streef naar de gaven van de Geest…” God moedigt ons aan om de gaven van de geest na te jagen, om ze te achtervolgen net zo lang totdat we ze te pakken hebben. Ik ben erachter gekomen dat hoe meer ik uitstap in geloof, hoe meer ik aan het groeien ben. Dat hoe meer ik uit de boot stap, hoe meer ik op water kan lopen samen met de Heilige Geest. Strek je uit! God zal je belonen!


Ook de Vrucht van de Geest is aan bod gekomen. De vrucht van de Geest is: Liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. (Gal 5:22) Hoe laat je deze vrucht groeien? Door tijd met God door te brengen, door je hart te delen met je Maker, je Koning, je Vader en Vriend. Door intimiteit met Jezus, door intimiteit met de Hem zal dit meer en meer groeien in je leven. Het is ook belangrijker om deze vrucht te laten groeien dan de gaven van de Geest te laten groeien omdat de vrucht van de Geest aangeeft hoe je relatie met God is. En als je relatie met Hem goed is zal je de gaven van de Heilige Geest op een gezonde manier kunnen en mogen gebruiken! Probeer het maar!


Vrijdagavond en zaterdagmiddag mochten Mariska, Geerte, Esther en ik samen de aanbidding leiden bij een Alpha-Cursus. Dit waren jongeren van rond de 15, 16, 17 waarvan sommigen al een keuze hadden gemaakt om Jezus te volgen, maar er waren er ook nog een paar die dit nog niet hadden gedaan. Ik mocht hier met een gitaar de aanbidding leiden en af en toe gaven we de gitaar door omdat we allemaal andere akkoorden konden spelen. Hahha! Samen hebben we daar God groot gemaakt en de meesten leken een fijne tijd te hebben. De zaterdagmiddag kwam Wim Tollenaar spreken, hij staat bekend om de gave van profeteren en dit heeft hij ook zeker ingezet deze middag. Hij heeft woorden van leven gesproken, woorden van bemoediging, liefde en heeft identiteiten van deze jongelui hersteld. Bij het avondeten hebben we de tafels bedekt met aluminiumfolie en hebben we mooie kunstwerken gemaakt met Mayo, curry en patat. Zie foto.


Deze week was weer erg intensief omdat we veel les hebben gehad maar ook juist de Heilige Geest zelf in de praktijk gingen brengen en deze vermoeidheid zorgde er wel af en toe voor dat ik een dutje moest doen, een powernappie zoals we dat ook wel noemen --> Op de foto lig ik lekker te slapen in de gebedsruimte op Heidebeek.


Dit was weer een awsome week! Bedankt voor alle berichtjes, de steun en de gebeden mensen! Ik hoop dat ik een beetje kan schetsen wat ik allemaal mee maak hier. Ik kies natuurlijk de verhalen/ stof uit om met jullie te delen omdat ik niet alles kan vertellen, maar dat snappen jullie vast en zeker. Als er vragen of opmerkingen zijn, hoor ik het altijd graag!

Groetjes en zegen vanuit hiero!

  • 16 November 2015 - 09:43

    Felicia:

    Hey Wesley,
    Bedankt weer voor je verslag.
    Heerlijk om te lezen hoe enthousiast je bent. En Heilige Geest! Whauw... mooi onderwerp.
    Wat betekent dit? "uitstappen in geloof en uit je boot stappen voor jou?"
    Kan je een voorbeeld noemen?
    Wat een lieve slapende foto van jou! :-)
    Fijne week weer voor jou en ook veel zegen!!
    Efeziërs 3: 20 "God is in staat om eindeloos veel meer te doen dat wij kunnen bidden of bedenken. Dat doet Hij door de Kracht die in ons werkt!
    Lfs, Felicia

  • 17 November 2015 - 11:28

    Nelleke:

    Super wat je allemaal leert en meemaakt, Wesley! Gaaf om het zo te mogen meebeleven in je blogs. Altijd weer bemoedigend en inspirerend om te lezen! Geniet er weer van deze week en Gods zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 12151

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: