Negende week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Negende week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Negende week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

29 November 2015 | Nederland, Heerde

Hey mensen! Nog 12 dagen en dan ga ervandoor tot eind februari. We richten onze reis vooral op Jezus bekend maken en het helpen bij de vluchtelingen crisis van vandaag de dag. Vandaag(zondag) ben ik even thuis geweest om nog lekker bij de familie te zijn, even bij te kletsen en de laatste dingen te regelen. Ik heb alles zo goed als geregeld met de backpack, kleren, reisspelletjes, muziekboeken, ukulele, camera, pleisters, slaapzak en nog veel meer andere dingen. Thanks pa en ma voor het meedenken en het helpen!

Deze week hebben we ook gebruikt om leuke dingen te doen met onze DTS groep omdat het niet lang meer duurt voordat we uit elkaar gaan. We zijn wezen Laser-gamen met z’n elven en we hebben het erg gezellig gehad. Ook zijn we in een bussie met z’n zessen naar de open dag geweest van Open Doors waar 10.500 mensen bij elkaar kwamen om te zingen voor God en om de vervolgde christenen over heel de wereld te steunen d.m.v. personeel, gebed en financiën. Het was erg indrukwekkend om de buitenlandse broeders te horen praten over christenen die worden gemarteld, vervolgd en soms gedood vanwege hun keuze voor Jezus. Wat me bijbleef was dat ze vertelden dat juist door vervolging de kerk explosief groeit. Een mooie uitdrukking is nog steeds van toepassing “Het bloed van martelaren is het zaad van de kerk.” Er was een broer uit Iran die vertelde dat er ongelooflijk veel moslims tot geloof in Jezus Christus komen. Er zijn veel getuigenissen dat IS-leiders en andere moslims dromen krijgen waarin ze Jezus (Isa) tegenkomen en zich bekeren tot het christendom. Ook bekeren moslims zich als nooit te voren omdat IS de Islam een erg slechte naam geeft en veel moslims geven aan: “Als dit de Islam is, willen wij hier niets mee te maken hebben”. Deze open dag was een mooie afsluiter van deze week.

Deze week hebben we een lekker vol programma gehad met een verfrissende cursus genaamd Kairos Cursus. (Google het maar is). Dit is een cursus die gaat over het plan en het doel van God van Genesis tot Openbaring voor deze wereld en voor de mens. Het gaat over Gods koninkrijk hier op aarde brengen en dat God ons heeft uitgekozen om samen met Hem dit koninkrijk op aarde te vestigen. Door heel de bijbel heen klinkt de opdracht om mensen over onze God te vertellen. Jezus zei het mooi in Matteüs 28:19,20 wat ook wel de Grote Opdracht wordt genoemd. (Lezer begrijp dit goed, geen grote suggestie)

“Ga dus op weg en maak alle volken tot Mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’

Ga dus op weg en maak ALLE VOLKEN tot Mijn leerlingen. Soms lijkt het alsof het hier in Europa achteruit gaat met het christendom en dat het alleen maar minder en minder wordt, en misschien is dit ook wel zo maar ik wil jullie even een kort christelijke nieuwsupdate geven omdat de feiten en getallen die ik je ga vertellen niet in het nieuws van vandaag de dag komen. In de afgelopen +- 100 zijn er over heel de wereld miljoenen mensen die Jezus als Heer en Verlosser hebben aangenomen.

Bijvoorbeeld in Afrika:
-Van 8miljoen christenen in het jaar 1900 is dat aantal opgelopen tot 351 miljoen in het jaar 2000! 351 MILJOEN!

-In Azië: Van 22miljoen christenen in het jaar 1900 is dat aantal opgelopen tot 370 miljoen in het jaar 2005! 370 MILJOEN!

-In Latijns Amerika: Van 700.000 christenen in het jaar 1900 is dat aantal opgelopen tot 55miljoen in het jaar 2000! 55 MILJOEN.

Dit zijn ruwweg 750.000.000 mensen die zijn gaan geloven in Koning Jezus in 100 jaar tijd! Als al deze christenen ook weer discipelen gaan maken, gaat het als een laaiend vuurtje. Ik weet niet wat deze getallen met jou doen, maar mij bemoedigde dit ontzettend.

Even wat praktische tips:
Wat hoort een discipel van Jezus te doen? Wat leerde Jezus Zijn discipelen? "Gewoon alles wat in de bijbel staat", is een mogelijk antwoord. Maar het helpt om wat vaardigheden te geven om te oefenen.

1. U zult de Here, uw God, liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht. (Mark. 12:29,30)
2. Bekeer u en geloof (Mark. 1:15)
3. Laat u dopen (Mat. 28:19)
4. Word vervuld met de Heilige Geest (Joh. 7:37)
5. Gehoorzaam het Woord (Joh. 8:31)
6. Heb elkaar lief, heb je naaste lief (Joh. 13:34)
7. Doe dit om Mij te gedenken - breek het brood (Luc. 22:19)
8. Bid (Luc. 11:1-13)
9. Geef (Luc. 6:38)
10. Maak discipelen (Mat. 28:19)
En de cyclus begint opnieuw. De nieuwe discipelen maken anderen tot discipelen.

Nog te lang rijtje?
"Heb de Heer, uw God lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en uw naaste als uzelf"

Just Love!

Groetjes en dikke zegen uit Epe

Wesley

  • 30 November 2015 - 00:10

    Frank Pullen:

    Echt fantastisch man om te lezen, mis je en ben trots op je!

  • 30 November 2015 - 00:11

    Frank Pullen:

    Echt fantastisch man om te lezen, mis je en ben trots op je!

  • 30 November 2015 - 11:12

    Felicia:

    Whauw Wesley, weer mooi geschreven en inderdaad.. wat een getallen zijn dat zeg! Wat hebben we dan veel broers en zussen. Gaaf! Zeker bemoedigend!
    Veel succes de laatste dagen voor je reis!
    Lfs, Felicia

  • 30 November 2015 - 13:17

    Jaap:

    Alweer enthousiast bericht. We wensen je succes met de voorbereidingen voor je reis. Doorgaan....zeggen we maar!!!!

  • 30 November 2015 - 17:55

    Hans Vd Ruit:

    Hey Wesley,

    Ik ben.zelf in 2006 met open doors mee geweest naar t midden oosten.
    wat hebben wij hier dan veel vrijheid, en nog de ruimte om het evangelie te delen met de nog niet bereikten.
    een hele goede tijd

  • 02 December 2015 - 16:21

    Dity Fleurke:

    Hoi Wesley,
    Ja, wat bijzonder hè, dat moslims vaak dromen krijgen waarin Jezus zich bekend maakt. Mooi om te lezen weer, dit verslag. Een heel goede tijd in het buitenland gewenst en veel zegen! Bijzonder wat je allemaal meemaakt. Dat zal wel een blijvende invloed op je hebben. Prachtig en ontroerend om te lezen dat zo veel jongeren zich in dienst van God willen stellen en dat uit willen dragen.
    Hartelijke groet, Dity.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 12146

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: