Tiende week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Tiende week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Tiende week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

06 December 2015 | Nederland, Heerde

Hey hallo lieve vrienden en familie. Dit was een geweldige week!
Deze week hebben we survival teambuilding gehad met alle DTS studenten en vooral met onze outreach teams. We hebben leuke en tegelijk leerzame oefeningen/spellen gedaan waar we echt als team moesten samen werken. Door deze oefeningen kwamen we erachter wie wat voor kwaliteiten had etc en het was erg goed om dit van elkaar te weten te komen. We zijn als team echt dichter bij elkaar gegroeid door deze paar dagen en we zijn helemaal klaar om op weg te gaan. (AANSTAANDE VRIJDAG AL !)

Omdat deze DTS vooral op het hart heeft gekregen om naar de vluchtelingen te gaan hebben we ook tijdens deze survival teambuilding een soort simulatie meegemaakt. Een ervaring die de vluchtelingen vandaag de dag ook dagelijks meemaken:
De eerste nacht werden we onverwachts tijdens onze diepe slaap wakker gemaakt en moesten we binnen 10 minuten ons matje, slaapzak en alles ingepakt hebben en moesten we klaar staan want ISIS kwam eraan. Iedereen stond binnen 15minuten klaar en alle tassen en matjes waren weer ingepakt in het busje. Nadat alles in het busje was zijn we met 3 fakkels een bepaalde route gaan lopen. Tijdens deze route zijn we meerdere malen gestopt om voorbede te doen voor de vluchtelingen en door dit te doen konden we een glimps meekrijgen van hoe de mensen die op de vlucht zijn zich soms moeten voelen. Deze route was best intens en emotioneel vanwege de gruwelijke verhalen wat soms met de mensen die op de vlucht zijn gebeurt, vooral met de vrouwen en kinderen.
Ik denk dat het helpen en het zien van deze mensen echt levensveranderend zal zijn. Door met zulke dingen rechtstreeks geconfronteerd te worden, kunnen we Gods hart een stukje beter begrijpen.

En jaja, aanstaande vrijdag is het dan zover...... Vrijdag vliegen we heenen en ik kom pas eind februari/begin maart terug. We houden daar ook een blog bij (proberen we althans als we internet enz hebben) en als u/jij hier ook op de hoogte van wil blijven, stuur me dan even een persoonlijk berichtje. (wesleyhofstede1@gmail.com) Voorlopig is dit dus een laatste update en ik hoop dat als ik daar ben misschien nog berichten kan plaatsen, maar ik kan dit niet beloven. Het is ook wel fijn aan de ene kant om me focus echt daar in het buitenland te hebben.
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie steun, bemoediging en betrokkenheid. Dat er zoveel mensen waren die gezegend waren door mijn blogs, had ik nooit gedacht. Dankjulliewel voor jullie reacties!

I am so blessed! (Ik ben zo gezegend!) Echt! vandaag (zondag 6december) was de uitzegendienst waar ik ook mocht zingen in de band (check foto) en er zijn zoveel mensen gekomen om van mij afscheid te nemen. Vrienden, familie, broers en zussen.. Zo gaaf. Dat laat echtheid zien, dat laat betrokkenheid zien. Ook al uiten we allemaal op onze eigen manier onze liefde voor elkaar.. Jullie aanwezigheid laat zien dat jullie van me houden en om me geven. Thanks daarvoor! Allemaal!

Graag zou ik willen afsluiten met een mooi filmpje van 2minuten Check hem alsjeblieft want hij is echt goed. Misschien heb je hem al wel is gezien, maar laten we proberen dit ook echt toe te passen!

https://www.youtube.com/watch?v=oJWkQ9UP_m8
(kopieer en plak het in de adresbalk)

Groetjes en dikke zegen gewenst!

Wes.

(De foto's: Teambuilding spel, NINJA-TURTLE-STROOPWAFEL-CAKE, uitzegendienst en outreachteamfoto)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 2417
Totaal aantal bezoekers 12148

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: