Achtste Week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Achtste Week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Achtste Week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

22 November 2015 | Nederland, Heerde

Heyhallo!

Week 8 is voorbij. Nog 3 weekjes te gaan en dan pakken we het vliegtuig! De DTS klas gaat zich verspreiden in 3 teams. De tijd gaat snel en we willen eigenlijk helemaal niet dat er een einde aan de lesfase komt. We leren ontzettend veel, maken allemaal onze eigen groei door en we groeien ook steeds dichter naar elkaar. Bij het afscheid nemen van elkaar over 3 week weet ik zeker dat we extra tissuedozen nodig hebben.

Deze week zijn we met een paar studenten naar een Chinees restaurant geweest. Gewoon om er is even uit te gaan met zijn allen en om plezier te hebben. We hebben erg genoten van de maaltijd, en na de maaltijd hebben we gevraagd of we een verzoeknummertje mochten horen. Het restaurant was voor de rest helemaal leeg en we vroegen het nummer aan…..De Titanic Titelsong……! Hahhaa één van de studenten ging helemaal los en danste sierlijk op de muziek. Het duurde niet lang voordat iedereen random aan het dansen was in het restaurant. Het was een onvergetelijke avond voor ons, en ook voor de eigenaresse van dit restaurant.

We hebben het deze week vooral over de bijbel(oftewel het Woord) gehad en ik wil graag wat delen van de dingen die ik heb geleerd. De bijbel is zo’n groot cadeau van God voor ons. Ik denk dat we wel mogen zeggen dat in de periode van hemelvaart(Toen Jezus naar de hemel ging) tot de wederkomst van Jezus, de 2 grootste cadeaus die wij hebben gekregen zijn; De Heilige Geest, en de bijbel.
De bijbel is een bijzonder boek wat geïnspireerd/ingeademd door God zelf.

“Het Woord van God is levend en krachtig” (Hebr 4:12)

De woorden die hierin staan is niet alleen voor informatie, maar het vooral bedoeld voor transformatie. God heeft ongeveer 40 auteurs uit verschillende culturen in verschillende genres Zijn woorden laten opschrijven in een tijdspan van ongeveer 1500 jaar. (Van Mozes tot Johannes)

Vanaf het begin laat God twee grote lijnen zien door de bijbel heen: Gods redding en Gods Koninkrijk. Ik wil graag wat meer vertellen over Gods koninkrijk. Vanaf het begin van de wereld laat God al zien dat Hij een koninkrijk wil vestigen van levensgeluk, liefde, vrede, vreugde, eerlijkheid en harmonie. Dit is altijd Zijn plan voor ons mensen geweest. God wil Zijn koninkrijk hier op aarde maken en Hij wil de Koning zijn. Een perfecte Koning die het allerbeste met ons mensen voor heeft. In Genesis zien we dat God een perfect geschapen wereld/koninkrijk had gemaakt. Mens, dier en schepping leefde samen in harmonie met elkaar. Dit was Zijn bedoeling. Maar de mens keerde zich van God af en uit deze keuze vloeide: Oorlog, geweld, jaloezie, onrust, angst, schaamte, verdriet etc. (dit zien we nog steeds om ons heen) Door de bijbelboeken heen zien we steeds weer dat God genadig en zeer geduldig is met Zijn volk en Hij probeert de mens weer gericht te zijn op Hem. Hij stuurt profeten en richteren om de mens eraan te herinneren dat een leven met God het allerbeste voor hen is. Dat Gods koninkrijk van vrede, liefde en harmonie beter is dan welk koninkrijk dan ook.
Ik geloof dat het geweld, de angst en het verdriet van vandaag de dag een gevolg is van de keuze TEGEN God. De keuze voor het leven ZONDER God. We zien door de geschiedenis van de bijbel heen dat wanneer mensen niet verbonden zijn met de Bron van Leven, er dood en narigheid plaatsvindt. De oplossing ligt hier denk ik ook: Laten we ons weer richten op God en laten we Hem volgen. God heeft ons aangewezen om vertegenwoordigers van Zijn koninkrijk te zijn. Om ambassadeurs van Zijn wereld te zijn. Zijn principes brengen een wereld/koninkrijk van levensgeluk, liefde, vrede, vreugde, eerlijkheid en harmonie. Laten we bidden en vragen of God ons wil veranderen zodat we Zijn koninkrijk kunnen brengen op de plek waar we zijn. Laten we een tegenreactie geven in de wereld om ons heen. Een reactie van liefde!

Wat ik erg bemoedigend vind aan de bijbel is dat niet alleen het begin van deze wereld wordt beschreven, maar dat we ook al een glimp van de toekomst mogen zien. In het laatste boek van de bijbel (Openbaring) mogen wat een kijkje nemen van hoe het er ongeveer uit gaan zien.

Openbaringen 21:3,4 “Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die riep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, Hij zal bij hen wonen. Zij zullen Zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’”

Wauw! Wat een mooie hoop en wat een bemoediging om dit vooruitzicht te hebben. God gaat Zijn koninkrijk voor eens en altijd afmaken, dit staat al vast! De vraag die wij onszelf kunnen stellen zijn: Ben ik er zeker van dat ik bij Zijn toekomstige koninkrijk ben? Je kan er vandaag, op dit moment zeker van zijn dat je erbij bent: Maak Jezus de Heer in jou leven, volg Hem en geloof dat Hij voor je fouten is gestorven en je zal erbij zijn! Ook is het belangrijk om de vraag te stellen: Zet ik mij in om samen met God vandaag de dag Zijn koninkrijk hier op aarde te bouwen? Of wacht ik met mijn voetjes op tafel en een krantje in mijn hand af totdat dit koninkrijk komt. Laten we in actie komen en de wereld om ons heen, op ons eigen plekje lief hebben.

Bedankt voor de steun en aandacht die jullie allemaal geven! Het doet me erg goed om de reacties te horen!

Groetjes en dikke zegen van Wesley!

(De afrikaanse broek heb als gift van mijn broer uit Sierre leone gekregen!)

  • 23 November 2015 - 07:18

    Henny Tempelman:

    Wesley, bedankt en Gods zegen voor de komende week!

  • 23 November 2015 - 08:38

    Gina:

    Fijn om je verslag te lezen, Wesley! We wensen je veel zegen toe, en een goede voorbereiding voor je uitzending! Liefs uit Bergentheim.

  • 23 November 2015 - 10:38

    Jaap:

    Ik zie dat je veel overzicht krijgt in de bijbel. Geweldig om dat te zien. Tja maar die vliegreis....? Vergeet je bijbel niet!

  • 23 November 2015 - 10:54

    Felicia:

    Hey wes,
    Bedankt weer voor je verslag! Inspirerend weer! De bijbel een fantastisch boek. Leerzaam, hoopgevend en af en toe moeilijk. Maar wat life changing is het, als je Jezus aanneemt als je Heer!! Halleluja! Dan wil je nooit meer anders. Hij maakt heel, vervult je met zijn Geest. En de bijbel zie ik als Zijn liefdes boek voor mij! :-)
    Fijne en gezegende week weer!
    Lfs,
    Felicia

    ps. die broek zal vast lekker zitten, maar ik vind hem aarrggghhh.... (niet mooi) :-)

  • 24 November 2015 - 01:02

    Ilke:

    Ha Wesley!

    mooi en respect hoor, hoe je ook in je schrijven steeds meer groeit. Ik vind het heel fijn te lezen wat je ingegeven wordt te delen. Ik vind het ook onwijs gaaf dat je je geschenk met trots draagt. Dat vind ik pas stoer! Fijn dat jullie zo naar elkaar toe groeien en leuke dingen meemaken! Geniet!! Lfs Ilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 12166

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: