Derde week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Derde week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Derde week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

18 Oktober 2015 | Nederland, Heerde


De derde week alweer. Wauw het voelt alsof ik mijn vorige blog echt nét heb getypt en nu zit ik hier alweer achter mijn laptopje. De tijd vliegt als je het leuk hebt! Ik vind het erg leuk om de reacties van jullie te zien en te lezen. Sommigen zetten hieronder een reactie en anderen sturen me een persoonlijk berichtje en allebei kan ik erg waarderen!

Ik zal jullie wat meer vertellen over de organisatie Jeugd met een Opdracht. JmeO is als een familie die ook fundamentele waarden heeft. Hier zijn een paar van die waarden:
-Aanbidding: Wij zijn geroepen om God alleen te vereren en te aanbidden
-Heiligheid: We zijn geroepen een heilig en rechtvaardig leven te leiden, waarin het karakter van God weerspiegeld wordt.
-Getuigen: We zijn geroepen om het evangelie van Jezus Christus te delen met hen die Hem niet kennen
-Gebed: We zijn geroepen tot voorbede voor de mensen en doelen die God op Zijn hart heeft.
Het is mooi om te zien dat Jeugd met een Opdracht deze echt heeft geïntegreerd in elke lesweek. Zo beginnen we maandagochtend met aanbidding en donderdagochtend met aanbidding en voorbede met de gehele basis (60-80man)

Elke week is anders hier tijdens DTS. Deze week kwam er een spreker genaamd Wim du Plessis en hij sprak over het thema: “Het Vaderhart van God”. Het was een gedenkwaardige week voor mij! Ik heb God de Vader opnieuw leren kennen. Ik heb Zijn liefdevolle Vaderhart voor ons mensen opnieuw ervaren. Tijdens de les kreeg ik een openbaring van het karakter van onze Vader die ik graag met jullie wil delen.
De spreker had ’s ochtends van God een boodschap gekregen en dit was een soort gedicht/verhaal wat over God als Vader ging. Toen het verhaal afgelopen was, waren er zichtbare emoties vrijgekomen. Wim merkte op dat één van de studenten erg geraakt was. Hij stopte met alles en hij vroeg of deze student naar voren wilde komen. Hij zei dat hij vroeg of hij haar een omhelzing mocht geven en hij omarmde haar. Hij pakte haar goed beet en hield haar stevig vast. Hij hield haar vast in haar pijn, verdriet en hield haar dicht bij haar. Hij had zijn ene hand op haar achterhoofd en de andere op haar schouderblad. Het was totaal niet ongemakkelijk, het voelde goed. Nadat hij haar een poosje vasthield, bemoedigde hij haar en troostte haar.
Voor mij was dit een openbaring van Gods liefde. Een afbeelding in mijn hoofd die er niet meer uit gaat van het karakter van God. God laat alles liggen, roept ons uit onze situatie en omarmt ons. Hij omarmt ons met onze pijn, ons verdriet en houdt ons stevig tegen Hem aan. Hij houdt ons goed vast en laat ons een tijdje niet los. Daarna bemoedigt Hij ons, troost hij ons en spreekt Hij woorden van leven.
Dit is onze God! Ik ervoer God verdriet voor de mensen die Hem zo verkeerd zien, die zo’n verkeerd en verwrongen beeld van Hem hebben. God is niet iemand die met zijn vingertje wijst, kritisch is en wacht totdat we iets verkeerd doen. Je hoeft niet eerst van alles te doen om tot God te komen, Jezus heeft dit al gedaan! God is een liefdevolle, troostende, bemoedigende en begrijpende God. Kijk maar naar Jezus, de perfecte verwijzing naar God de Vader hier op aarde. Tastbaar, zichtbaar en grijpbaar.

(Dit lied past ontzettend mooi bij Gods liefde voor ons https://www.youtube.com/watch?v=IJ8pu_OHz2Y)

Wim had een simpel maar erg diepgaand voorbeeld over hoe God naar ons kijkt: Hij vroeg of iemand een briefje van 50 euro had en hij nam hem aan. Hij vroeg aan ons: “Hoeveel is dit briefje waard? Wij antwoordden: “50 euro natuurlijk” dat was correct. Toen verfrommelde hij het briefje van 50 en vroeg hij weer aan ons: “Hoeveel is dit briefje nu nog waard?” Wij antwoordden: “50 euro natuurlijk” en dit was weer correct. Het was nog steeds 50 euro waard. De waarde van het briefje veranderde niet, ook al veranderde de gesteldheid, de conditie van het briefje wel. Zo is het ook met ons mensen. Onze waarde zal NOOIT veranderen. God kijkt niet naar onze gesteldheid, naar onze conditie. Nee Hij kijkt naar onze waarde en onze waarde is dat wij kinderen, zoons en dochters van Hem zijn. Dat zal nooit veranderen. Hij ziet ons voor wie we zijn, niet voor wat we doen.

God’s bestemming met ons is in Zijn aanwezigheid, bij Hem. Hier op aarde, maar ook later na ons sterven. Hij zal er alles aan doen om jou bij Hem te krijgen. Alles, alles met één uitzondering. Er is één ding wat Hij niet zal doen. Hij zal je niet dwingen. De beslissing is aan ons, aan jou en mij. Al het andere heeft Hij gedaan. Je hoeft het alleen te ontvangen. Kies het juiste pad in het leven genaamd Jezus, Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven en met Hem zal je erachter komen wat echt LEVEN betekent. God wil zo graag dat jij de liefde van Hem beantwoord. Hij heeft er alles voor over gehad. Hij heeft alles aan Zijn kant gedaan.

Ik wil eigenlijk nog veel meer vertellen over de liefde van de Vader voor jou en mij, dat Hij bijvoorbeeld tegen je zegt dat jij het leven WAARD bent, dat Hij zo graag wil dat jij van het leven geniet samen met Hem, dat Hij niet naar je problemen kijkt, maar naar je potentie binnenin jou. Ook dat God niet afhankelijk is van jou om jou lief te hebben maar dat Hij van je houdt omdat het Zijn karakter is om jou lief te hebben, Hij weet niet anders dan dat Hij van je houdt. En doordat wij deze liefde gaan aannemen willen we niks anders dan Hem volgen, Zijn adviezen aannemen en achter Hem aangaan. Ik zou hier nog graag over willen vertellen maar ik houd het voor vandaag hierbij, anders wordt het ook te veel om te lezen.

Als je meer vragen hebt of meer wilt weten, twijfel vooral niet om een berichtje te sturen!

Check nog even de leuke foto's hieronder!!

Groetjes en dikke zegen toegewenst,
Wesley


  • 18 Oktober 2015 - 23:41

    Roy Kelder:

    Weer een prachtig verhaal met een mooi voorbeeld. Veel plezier de komende week met weer vele leermomenten.

  • 19 Oktober 2015 - 09:59

    Nelleke Kisteman:

    Gaaf om zo met je mee te leven, Wesley!! Super dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier de komende week!

  • 19 Oktober 2015 - 10:30

    Gina:

    Ha Wesley, zie nu pas de plek om reactie te geven:( nog van harte met je verjaardag! Fijn om je verslagen te lezen en de foto's te zien. Geniet van deze mooie periode in je leven en alle Gods lessen! Veel zegen toegewenst! X

  • 19 Oktober 2015 - 11:27

    Felicia:

    Hey Wesley,

    Wat heerlijk om te lezen hoe enthousiast je bent voor/over God.
    Bedankt voor het delen van je openbaring! Het raakte me! God is goed!!
    Veel zegen voor de komende week en ik kijk uit naar je volgende verslag :-)

  • 19 Oktober 2015 - 14:43

    Jaap Wilts:

    Geweldig te zien en te lezen dat het je daar goed bevalt. Ik zie je enthousiastme in je berichten.
    Veel succes daar en door je berichten word ik ook blij gemaakt.

  • 19 Oktober 2015 - 16:48

    Gees Sandink:

    Ik wens je heel goede tijd toe, geniet ook van alles om samen God goed te leren kennen.
    succes

  • 19 Oktober 2015 - 17:08

    Dity Fleurke:

    Ha Wesley,
    Mooi om je verslag weer te lezen! Fijn om met zoveel jonge mensen God beter te leren kennen en te aanbidden.
    weer een gezegende week gewenst.

  • 19 Oktober 2015 - 17:53

    Ilke:

    Woww Wesley! Superfijn en mooi wat je schrijft! Doet me op het moment ook erg goed. Maar supermooi zoals je dit zo openlijk deelt. Dikke vette zegen terug joh! ;-)

  • 19 Oktober 2015 - 18:58

    Henny Tempelman:

    Fijn te lezen dat je het zo goed hebt Wesley,
    Gods zegen en een goede tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 12168

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: