Vierde week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu Vierde week Discipelschap Training School YWAM - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Wesley Hofstede - WaarBenJij.nu

Vierde week Discipelschap Training School YWAM

Door: Wesley Hofstede

Blijf op de hoogte en volg Wesley

25 Oktober 2015 | Nederland, Heerde


Hey goedendag allemaal!

Het is hier in Heerde/Epe ongelooflijk mooi tijdens de herfst. Elke ochtend fiets ik naar school en ik kies vaak een weg die dwars door de bossen heengaat. Het is zo mooi om de bladeren te zien veranderen! (Zie foto) Ik heb maandag of dinsdagochtend rond 7uur 's ochtends zelfs 4 herten VLAK voor me zien oversteken. Één van de herten had een groot gewei op zijn hoofd. Ja ik ben in een prachtige omgeving!

De DTS studenten mogen zelf hun aanbiddingsdienst/worship verzorgen op de dinsdagochtend, en afgelopen dinsdag mocht ik dat samen met Jeremy (Gitaar) en Mariska (Zang) doen. Dit ging erg goed en het is heel fijn om in zo'n opstelling gewoon lekker te groeien. Elke keer dat ik dit doe merk ik dat ik groei en merk ik ook dat muziek echt mijn ding is. Ik heb ook al aardig wat gitaarakkoorden in de vingers en kan me hier dus ook wel aardig op redden.

Één van de mooiste dingen van deze week is een 'traditie' die spontaan is ontstaan genaamd: "Crazy Biblestory Hour" (Gek bijbelverhalen uur). Dit is ontstaan door het laat opblijven en het herinneren van gekke verhalen uit de bijbel. Zo zijn we allerlei opmerkelijke bijbelverhalen tegengekomen. Vaak blijven we tot laat op en gaat de wekker alweer om 6uur/half7. Dit zorgt voor lange dagen en korte nachten. Soms vallen we er letterlijk en figuurlijk bij neer (zie foto)

Deze week hadden we twee Thema's : De Vreze des Heren en Identiteit in Christus.
Bij Vreze des Heren werd erg duidelijk uitgelegd dat het woord 'vreze' een rijk en breed woord is met verschillende betekenissen: Vol ontzag, respect, eerbied, erkenning, en ook richtlijn.
Hoe zou dit er uitzien in het dagelijks leven: Nou stel je voor als een belangrijk persoon je op zou bellen om een afspraak te maken. Een belangrijk persoon zoals President Obama of Koning Willem Alexander. Als hij je zou opbellen en je vragen of hij langs kon komen. Wat zou je allemaal voorbereiden?
- Je andere afspraken afzeggen
- Als je het gevoel hebt dat je een beetje moe bent, haal je het niet in je hoofd om te gapen.
- Je zou waarschijnlijk een leuk kadootje regelen
- En tijdens de afspraak zou je volledig gefocused en bewust aanwezig zijn.
-
-
-

Vul maar aan. God is een groot koning, dit zegt Hij zelf in (Mal 1:14). Maar behandelen wij Hem ook altijd zo? Of behandelen we Hem zoals de mensen in dat bijbelboek? Zijn wij altijd zo bewust bezig om God te ontmoeten? Zijn wij altijd blij om Hem te ontmoeten? Zijn we altijd wakker genoeg als we Hem ontmoeten? Of blijven we liever nog even wat langer in bed. Ik betrapte me er zelf op dat ik liever wat langer in bed blijf liggen dan bijbel te lezen in de vroege ochtend. Hier hebben we met wat jongens een punt achter gezet en we hebben besloten elke morgen driekwartier/halfuur eerder uit bed te gaan om de dag te beginnen met de bijbel. Tot nu toe lukt dit goed! Ook merk ik dat het je de hele dag bezighoudt wat je in de ochtend als eerste in je opneemt.

Bij dit onderwerp (Vreze des Heren) is het zó belangrijk dat we niet vergeten dat GOD LIEFDE IS. Hij verlangt naar ons, Hij roept naar ons: "Geniet van Mijn aanwezigheid!" Hij achtervolgt ons en wil ons zo graag leren kennen. Als we van Hem gescheiden zijn, doet dat Hem pijn in Zijn hart, net zoals het een vader of een moeder pijn doet als ze hun kind kwijt is in een drukke mensenmenigte. God wil ons niet uit het oog verliezen. Om deze liefde te ervaren en om hiervan te genieten zijn er gewoon grenzen en omheiningen neergezet om intiem te kunnen blijven met ons. Het is net als voor een jongere in zijn/haar ouderlijk huis. Wanneer ze zich gewoon aan de regels houden, kunnen ze normaal gesproken genieten van een fijne thuissituatie. Het is ZO jammer dat wij vaak zo snel focussen op de de regeltjes in plaats van de dingen die we van Hem krijgen. We missen dan VOLLEDIG wat God ons allemaal wil geven. God heeft het allerbeste met jou en mij voor.

Ook hebben we het over Identiteit in Jezus Christus gehad. Wij vinden onze identiteit in Hem. God ziet ons door Zijn Zoon. En dat betekent dat God jou en mij ziet, alsof wij NOOIT hebben gezondigd, witter dan sneeuw, schoongewassen. We kunnen niet onze eigen brug naar de hemel bouwen. Jezus heeft dat werk voor ons gedaan.
Gods focus lag altijd al op verzoening. Zonde was hiervoor het probleem, het obstakel, maar dat is opgeheven door het werk van Jezus. God wil graag één zijn met ons. Hij wil een relatie met ons. Wij mogen rusten in het werk van Jezus. De laatste woorden van Jezus zijn niet voor niets: HET IS VOLBRACHT (Joh 19:30) Dit is echt kenmerkend aan het christendom: Dat al het werk al gedaan is en dat het enige wat wij hoeven te doen is het te GELOVEN.

Ik kijk uit naar volgende week! Volgende week zijn we met iedereen in Amsterdam bij de andere vestiging van Jeugd met een Opdracht. We blijven daar van zondag tot vrijdag. Aankomende week hebben we als weekthema: Evangelisatie. We gaan veel contacten leggen, liefde uitdelen en de straat op! Als u/jij hiervoor zou willen bidden zou ik dat fijn vinden!

(Deze week zijn we ook nog wezen zwemmen en hier heb ik een filmpje van op Youtube gezet. https://www.youtube.com/watch?v=UDQYiRQa1tU )

Be blessed!

  • 25 Oktober 2015 - 17:20

    F.Hofstede:

    Hallo wesley,je verhaal gelezen.Dus komenden week zit je in het grote Amserdam.V andaag was het weer Z ondag .G à je dan ,smorgens ook eerst samen naar een kerk.Je schreef waarom ik weg ging uit gramsbergen,, K rijg nu een woning op de begane grond ,dan hoef lk niet meer door de lift met de schootmobiel En dus op de koop toe inHardenberg.M ooi ,H e 'E en goed voorbeeld Omde dag met Hem te beginnen ,zo je schreef Nu eenvolgende keer weer verderW IJ ZULLEN JE IN GEBED OP DRAGEN ,dan zul je voelen dat je op Zijn handen word gedragen Sterte de komende week .,een dikke kus van je liefhebbende Om

  • 25 Oktober 2015 - 18:05

    Roy Kelder:

    Wat geweldig dat je elke dag op de fiets kunt stappen en de kans krijgt om rond te kijken om de grootheid van God te kunnen aanschouwen. Daarnaast erg leuk dat je jouw talent herkend en ook nog eens toepast, muziek is echt een middel om emoties en gevoelens over te brengen. Ga zo door Wesley!

  • 25 Oktober 2015 - 19:42

    Pia Kievit :

    Hallo Wesley,

    Wat super dat we mogen delen in datgene wat jij meemaakt en beleeft. Je brengt door jou enthousiasme de mensen tot nadenken. We wensen je voor de komende week van harte sterkte en Gods zegen en nabijheid toe. Dat je van daaruit tot een zegen mag zijn voor de mensen om jou heen.
    Hartelijke groet,
    Chiel en Pia

  • 26 Oktober 2015 - 07:53

    Rolinde:

    Gaaf Wesley!
    Op vereniging van onze gemeente ging het ook over de Vreze des Heren.
    Mooi onderwerp!
    Verder mooi om te zien dat het goed gaat met je daar.
    Erg leuk om je verhalen te lezen.
    Gods zegen!!
    Liefs Rolinde

  • 26 Oktober 2015 - 07:55

    Sander Seinen:

    Super man!! zo gaaf iedere keer te lezen dat het zo goed is daar en de onderwerpen enz God is echt bij je en heeft je op die plek gebracht en dat is zo gaaf man. Bedankt voor deze update ik blijf je volgen en voor je bidden dat je een goede tijd hebt daar en dat je nog veel dichter bij God komt.
    Alvast een hele goede week daar !!
    Groetjes sander

  • 26 Oktober 2015 - 09:51

    Harjan Kooiker:

    Wat mooi om te lezen Wesley!
    Zo te zien heb je je plek gevonden en wat God voor je heeft. Mooi ga zo door! Kom je nog een keertje aanschuiven als we in hardenberg staan? Groetjes harjan kooiker

  • 26 Oktober 2015 - 21:50

    Felicia:

    Hey Wesley,
    Bedankt voor je verhaal! Tof dat je dit trouw doet. Wat is onze God toch goed!! Wij zijn rein, heilig en volmaakt in Zijn ogen, door Christus. Fantastisch toch!! Ik zal voor je bidden aankomende week!

Tags: It, Is, Finished, !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Hey, Mijn naam is Wesley Hofstede, 19 jaar en kom uit Hardenberg. In september begin ik met Discipelschap Training School van de organisatie Jeugd met een Opdracht. Deze training is in totaal 6 maand en ik wil jullie graag op de hoogte houden!

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 12164

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 15 Maart 2016

Discipelschap Training School

Landen bezocht: